Uppdatering 24 maj 2024 – hyresnämnden
Som vi tidigare berättat så behöver vi godkännande av alla kontraktsinnehavare för renovering av lägenheterna. Åtgärderna med trygghetspaket i källaren kräver godkännande från hälften av kontraktsinnehavarna. Eftersom vi inte fick dessa godkännanden skickade vi i oktober 2023 en ansökan till hyresnämnden om att få göra de åtgärder vi planerat i lägenheter och allmänna utrymmen.
Nu ligger alltså ärendet i hyresnämnden, som får avgöra om de planerade åtgärderna ska göras eller inte.
Vad händer nu?
Handläggningstiden hos Hyresnämnden brukar vara cirka ett år. Du som inte gett ditt godkännande, det vill säga om du har svarat nej eller inte svarat alls, kommer att få information om den fortsatta processen från Hyresnämnden. Om nämnden godkänner våra planer är den preliminära byggstarten för renoveringen 2025.
Vi återkommer till dig med information när vi har fått Hyresnämndens beslut. Informationen kommer du få på stockholmshem/mina-sidor, i din brevlåda och i trapphuset.
Får du frågor under tiden går det bra att höra av dig till projektsamordnare Marie Sandberg 08-50839258 eller Lina Östlund 08-50839231 eller mejla ombyggnad-traneberg@stockholmshem.se.
Frågor?
Vänd dig till projektsamordnare Marie Sandberg på telefon 08-508 392 58 och e-post ombyggnad-traneberg@stockholmshem.se.
Senaste uppdateringen 23 maj 2024.