Johan är kundförvaltare i Gubbrängen. Foto: Bengt Alm.
Tidigare jobbade Johan som idrottsplatsarbetare i Lidingö kommun. Där blev han kvar i tio år.
Vad gjorde att du blev intresserad av Stockholmshem?
– Jag behövde nya utmaningar och ville utvecklas, och hade hört mycket gott om Stockholmshem. Förmåner och ”det runt omkring” lockade jättemycket. Och jag känner att jag har utvecklats otroligt mycket sedan jag kom hit. Det finns så mycket jättekunnig personal och en fin bjussig stämning. Det är en så bra sammanhållning i gruppen, det kände jag direkt och det är viktigt för mig. Jag blev överlycklig när jag fick jobbet.
Vad gör du som kundförvaltare?
Väldigt mycket olika saker! Man kan nog säga att man gör nästan det mesta inom begreppet fastighetsförvaltning, åtminstone har man ett finger med i allt. Det som jag lägger mest tid på är den dagliga kontakten med hyresgäster och entreprenörer. Sen är det besiktningar, visningar, fakturor, projekt och mycket annat oplanerat som dyker upp.
Det bästa med att jobba på Stockholmshem?
– Jag gillar att träffa människor och göra dem glada, och så gillar jag variationen – man vet aldrig hur dagen kommer se ut. Det tycker jag är superhärligt. Man måste vara lyhörd och uppfinningsrik; en lösning som funkade vid ett tillfälle kanske inte funkar nästa gång en liknande situation dyker upp, och jag gillar den kreativiteten. Sen tycker jag att jag utvecklas hela tiden, och jag har fått jättebra stöd och möjligheter att axla mer ansvar. Den perfekta mixen enligt mig!
Kortfakta Johan
• Född: 1990
• Jobbat på Stockholmshem: sedan februari 2022, först som områdestekniker och sedan våren 2024 som kundförvaltare.
• Utbildning/bakgrund: Idrottsplatsarbetare/vaktmästare Lidingö kommun. Ingen egentlig utbildning, men har gått kortare kurser inom bland annat el och VVS.