Till startsidan på stockholmshem.se
Du är här:

Fredrik, chef för serviceenheten

Fredrik


Vad är din roll på Stockholmshem?

– Jag jobbar som chef på serviceenheten, som förutom mig består av 14 personer, nio som jobbar heltid och fem som jobbar deltid. Vi är ansvariga för våra tre receptioner och butiker, och för våra kontor och dess funktioner. Det innebär att vi ger service till besökande hyresgäster, samarbetspartners och medarbetare. Vi bemannar receptionerna på våra besökskontor, tar emot och registrerar felanmälningar, hanterar tillvalsbeställningar, in- och utflyttning, nyckelutlämning, poolbilar och elcyklar och mer. Som chef lägger jag scheman tillsamman med vår samordnare och så har jag vanliga chefsuppgifter som till exempel enhetsmöten och medarbetaruppföljningar.

Hur har din karriärsresa på Stockholmshem sett ut?

– Jag började på Stockholmshem som servicekoordinator i februari 2020. Efter ett par år gick jag sedan vidare till att bli kontorsansvarig. Så småningom blev jag tillförordnad och sen ordinarie chef på serviceenheten.

Var det självklart att söka dig vidare inom Stockholmshem?

– Ja, jag trivs mycket bra på Stockholmshem som arbetsplats.

Var det ett medvetet mål att bli chef eller mer att möjligheten uppstod?

– För mig var det mer något som kändes bra när möjligheten uppstod, vilket jag är glad över. Att vara chef på Stockholmshem är roligt och spännande. Du får ett starkt band till dina chefskollegor och ett mycket bra stöd från HR. Det är roligt och inspirerande att få chansen att vara med och utveckla och arbeta tillsammans med ett härligt team.