Stockholmshem vill ge alla som vill chansen att utvecklas hos oss. Vi tror att en bra mix mellan ansvar och möjligheter bidrar till engagemang, och gör det roligare att gå till jobbet. Genom utbildningsinsatser och möjligheter i vardagen investerar vi i våra medarbetares utveckling.
Plantskola och språngbräda
Varje år är det omkring 20 medarbetare som får nya tjänster inom bolaget, så det är många av oss nästan 400 kollegor som haft olika roller på Stockholmshem. Till exempel började en av våra områdeschefer – en roll med stort ansvar för både personal och fastigheter – en gång som tekniker hos oss. Och kollegor som idag jobbar som kundförvaltare, bostadsuthyrare, projektsamordnare och inköpsadministratör har alla det gemensamt att de börjat i andra delar av företaget.
Här är några exempel på kollegor som gått vidare inom företaget:
Kontinuerlig kompetensutveckling
Stockholmshem erbjuder alla medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling. Förutom individuella kompetensplaner i dialog med närmaste chef och utbildningssatsningar för specifika roller så har alla medarbetare tillgång till en digital utbildningsportal som löpande fylls på med skräddarsydda utbildningar, både lärarledda och e-learning.
Det finns flera anledningar till att Stockholmhems gärna hittar kompetens inhouse. Förutom att det är bra för individen att få växa med mer ansvar och att vi vill behålla våra fina medarbetare tror vi stenhårt på att det underlättar samarbete och bidrar till vår sammanhållning. Den som har egna erfarenheter har lättare att känna förståelse för andras arbetsuppgifter och arbetssituation. Och då blir känslan av att vi alla jobbar mot samma mål starkare.