Till startsidan på stockholmshem.se
Du är här:

Beställ & installera bredband

Bredbandstjänst via fiber

Du väljer själv från vilken eller vilka leverantörer du vill beställa dina bredbandstjänster (internet, tv och telefoni). På zmarket.se får du en överblick.

Komplett information om abonnemang och villkor finns på de olika tjänsteleverantörernas webbplatser. Du kan välja fler än en leverantör om du vill kombinera tjänster från olika leverantörer. Ring deras respektive kundtjänster för att beställa eller få mer information.

Leverantören aktiverar ditt bredbandsuttag och skickar startinformation hem till dig. Har du beställt telefoni och/eller tv får du också telefonidosa/digitalbox och kablar. 

Installera fiberutrustningen

När du fått utrustningen av tjänsteleverantören du valt kopplar du in den i bredbandsskåpet, som oftast sitter i din hall. 

I bredbandskåpet finns en rad med portar (uttag) som är märkta med samma nummer som finns på bredbandsuttagen i lägenheten. Kopplar du till exempel en dator i uttag nummer fyra i lägenheten, måste du aktivera port fyra i skåpet. Det gör du genom att ansluta en kabel från tjänstefördelaren i bredbandsskåpet till port nummer fyra i skåpet. 

Bredbandstjänst via Tele2 

I många av Stockholmshems lägenheter (byggda före 2008) kan du också välja att beställa internet via Tele2 (tidigare Com Hem). Vänd dig till Tele2 för att beställa abonnemang.

Anmäla fel, flytta eller säga upp tjänsten?

Om det uppstår något problem med din bredbandstjänst – kontakta alltid supporten hos din tjänsteleverantör. Även när du ska flytta eller vill säga upp din internet-, tv- eller telefonitjänst är det din tjänsteleverantör du ska kontakta.