Till startsidan på stockholmshem.se
Du är här:
  • Ungt par går på trottoar
    Tappvägen i Mariehäll. Foto: Gustav Kaiser.

Det här tycker ni som bor i norra innerstaden, Bromma, Bällsta & Mariehäll om vår service

Ni är överlag nöjda med vår service, och ger oss bra betyg när vi gör kundundersökningar. Fler av betygen har till och med förbättrats sedan förra enkäten. Det blir vi glada för! Samtidigt ser vi även att några frågor får ett lägre betyg i år.

Till exempel såg vi redan i förra året att många tycker att vi kunde bli bättre på att hålla rent och snyggt. I år är det glädjande att se att vi fått ett förbättrat betyg för framför allt skötseln av rabatter, buskar och gröna ytor. Även städning i utemiljön och städningen av våra miljörum ger fler av er ett bättre betyg. Men vi ser att vi också behöver fortsätta att jobba med frågan i flera av våra områden.

Något som är glädjande är att flera verkar ha märkt av att vi det senaste året lyckats korta ned väntetiderna till vår kundtjänst lite. Ibland har vi dock kö på telefonerna fortfarande; det kan vara i början av veckan och runt lunch då många ringer till oss.

Vi ser att fler är besvikna på hur det fungerar med snöröjningen och halkbekämpningen. Det förstår vi – det kom ett par rejäla snöfall förra vintern som var besvärliga att röja undan. Nu under hösten förbereder vi oss inför vintern som kommer. Men vid mycket snö på kort tid tar det alltid ett tag innan snöskottarna hinner runt till alla områden. Här kan du läsa mer om hur vi jobbar med snöröjning.

Alla svaren på undersökningen tar vi med oss när vi planerar vad vi ska jobba med framöver. Information om vad som händer där du bor får du löpande på Mina sidor.

På webben kan du ta del av övergripande resultat från undersökningen och läsa lite mer om hur vi jobbar med den.

Tack till dig som tyckte till!