Till exempel verkar flera ha märkt av att vi det senaste året lyckats korta ned väntetiderna till vår kundtjänst lite. Ibland har vi dock kö på telefonerna fortfarande; det kan vara i början av veckan och runt lunch då många ringer till oss.
Men fortfarande måste vi jobba vidare på flera områden. Till exempel såg vi redan i förra årets betyg att många tycker att vi behöver bli bättre på sånt som på olika sätt handlar om "rent och snyggt". I år är det glädjande att se att vi i ett par delområden fått ett förbättrat betyg, bland annat för att sophanteringen nu verkar fungera bättre i Skarpnäck. Men vi ser att vi behöver fortsätta att jobba med frågan om städning av såväl soprummen som av utemiljön på flera håll i våra områden. Många tycker också att vi kan bli bättre på skötsel av rabatter, buskar och gröna ytor. Ett ständigt arbete för oss är olika åtgärder och förbättringar för ökad trivsel, både dagtid som kvällstid.
Vi ser också att fler är besvikna på hur det fungerar med snöröjningen och halkbekämpningen. Det förstår vi – det kom ett par rejäla snöfall förra vintern som var besvärliga att röja undan. Nu under hösten förbereder vi oss inför vintern som kommer. Men vid mycket snö på kort tid tar det alltid ett tag innan snöskottarna hinner runt till alla områden. Här kan du läsa mer om hur vi jobbar med snöröjning.
Alla svaren på undersökningen tar vi med oss när vi planerar vad vi ska jobba med framöver. Information om vad som händer där du bor får du löpande på Mina sidor.
Här kan du ta del av övergripande resultat och läsa lite mer om undersökningen.
Tack till dig som tyckte till!